lieke-in-london.reismee.nl

Stil zitten en dingetjes regelen

Lieve mensen,

Wellicht weten jullie best wel aardig wat ik in London ga doen. Zo niet, dan wil ik er met alle liefde iets meer over vertellen!

Ik ga voor 7 maanden naar de familie Lee om daar te 'werken' als hun Au Pair. Als je Au Pair letterlijk vertaald, betekend het 'op gelijke voet'. Het houdt in dat ik bij de familie woon en werk. Het werken is eigenlijk niet écht werken... Ik zal voor een groot deel de zorg voor hun dochtertje Violet op me nemen, een klein meisje van bijna 2 jaar oud. Manjula, de moeder van het gezin, is zwanger van de tweede, wat een jongetje zal worden! Dat zal ik ook allemaal gaan mee maken. Naast de dag doorbrengen met Violet (uit bed halen, ontbijten, naar nursery brengen, uitjes (zwemmen, parken, play-dates etc.), etc.) zal ik op momenten dat zij op de nursery is, wat huishoudelijke dingen doen. Iets wat ik niet ben is de schoonmaakster. Ze mogen niet van me verwachten dat ik vloeren ga schrobben en badkamers schoon zal gaan maken. Wel wat stoffen, vaatwasser uitruimen, wekelijkse boodschappen doen en de kamer van Violet wat op orde houden.

Dit zijn voornamelijk de dagelijkse dingen. Nadat ik Violet naar bed heb gebracht, heb ik in principe de avond vrij. Het zou wel kunnen dat ik 's avonds op ga passen. Dit is in overleg. Hetzelfde geldt voor de weekenden; dan ben ik vrij, tenzij ze me vragen op te passen. In de avonden en weekenden kan ik dus doen wat ik wil; een talen cursus volgen, sporten, mensen ontmoeten, de stad in gaan, reisjes naar andere plaatsen (Oxford?) maken, geliefde uit Nederland over laten komen etc. (In London zijn veel musea gratis dus daar wil ik zeker vaak naartoe!!)

In het huis heb ik mijn eigen verdieping. Klinkt heel luxe, is het denk ik ook wel. Ik heb mijn eigen slaapkamer (met pc, tweepersoonsbed) en een badkamer en-suite. 'Oh, you have the biggest room of the house', Manjula said.

Manjula's man, James, werkt. Ik heb geen idee wat hij doet.

De familie woont in de wij Hampstead, noord-westelijk van het echte Londonse centrum. Metro's zijn in de buurt, ik kan gebruik maken van hun auto, maar misschien zoek ik wel een fiest. Met de fiets is het zo'n 40 minuten fietsen naar het centrum. Dat is voor Londonse begrippen niet heel ver.

Famlie Lee zijn ook christenen. Fijn. Ik kan met ze mee naar de kerk, en hoop daar ook nieuwe mensen te ontmoeten. Mensen ontmoeten lijkt me sowieso niet echt een probleem te worden; via de Engelse Au Pair organisatie waar ik bij ingeschreven sta, krijg ik telefoon nummers van alle Au Pairs in de omgeving. Contacten maken schijnt heel snel te gaan!

Wat ook leuk is, is dat ik nadat ik een week in London ben, met ze mee ga op vakantie! We gaan voor twee weken naar Griekenland. Wederom geen idee hoe, wat een waar.

Voor nu zit ik stil, thuis in Veenendaal. Ook heel chill. Ik regel dingen voor vertrek dat 26 augustus in de avond zal zijn.

Ik ga proberen trouw wat dingen te schrijven op deze blog. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hier heel trouw in zal zijn, maar ik streef er naar! Me mailen kan altijd! Het adres van de familie zal ik nog laten weten. Ook krijg ik een nieuwe simkaart en telefoon, mijn eigen nummer is dan niet meer te bereiken...

Voor als ik je voor vertrek nog zie; tot dan!

Voor als ik je in London zie; extra tot dan!

Voor als ik je na 7 maanden zie; helemaal tot dan!

Liefs Lieke

Reacties

Reacties

Petra

Veel plezier lieve Liek. Ga genieten, zoek het avontuur op en zeg nergens nee tegen! Dan heb je ook geen spijt en dan weet ik zeker dat je een tijd tegemoet gaat om nooit te vergeten.
Liefs

Gwen

Wow! Wat geweldig! Geniet ervan, meid.

Liefs

Ageeth

Deze kans krijg je misschien nooit meer lieve Lieke.....
Geniet ervan en buit het maar uit, deze ervaring neemt niemand je ooit meer af!

XAgeeth

Alien Janssen

Klinkt allemaal goed, Lieke! Gaat vast een mooie tijd worden, helemaal gaaf, en super dat je zoiets gaat doen! Succes met de laatste voorbereidingen.

Nienke

Wat ontzettend leuk om te lezen wat je gaat doen!
Geniet ervan en succes met de laatste voorbereidingen!:)
Liefs!

Dieteke

Leuk om te lezen :) Heel veel plezier daar, geniet ervan!
Groetjes

Mieke

LIEKE!!! echt super leuk om te lezen!! Echt leuk voor je, word een hele ervaring zeg!! Echt gaaf. Geniet nu nog even lekker van de rust en je eigen omgeving en dan ga je daarna het avontuur tegemoet!!

Liefs

Kangaroo

Klinkt super Liek! :) Helaas sluit de bieb nu moet stoppen met internet ;) (ff bankzaken regelen...)

Zoen vanuit Exmouth!

Lieke

Bedankt voor de reacties! Bemoedigend. Maakt weg gaan ook iets minder moeilijk ;)

Eline

Hee Lieke,
Ik vertrek begin september als au pair naar londen..
Misschien leuk om een keer wat af te spreken?

Liefs

Ton

Nou Liek, als je dit leest ben je er. We hebben je net weggebracht naar het vliegtuig en daarna Roland in Arnhem op de trein gezet.
Voor jou zal de tijd nu snel gaan. Nieuwe contacten en nieuw werk in een vreemd land. Ik ben reuze benieuwd hoe het je vergaat. En eigenlijk ben ik een beetje jaloers.....een 1/2 jaar Engeland...

Ageeth

Sjonge Lieke, je zit er al!
Ben benieuwd naar je eerste krabbels.......
X

Annelien

Lieve Lieke,
Wat een leuk/mooi stukje heb je geschreven over hoe en wat je gaat doen. Ik ben zo benieuwd hoe je het daar hebt bij de familie.
Het is ook super dapper dat je deze stap genomen hebt, meid!!
Geniet van al je eerste indrukken daar...!

X Annelien

Bert

Hoi Lieke, ben je al een beetje gewend aan het engelse ontbijt? En lukt de communicatie met je gezin? Ik ben benieuwd naar je verhalen!

Hartelijke groet uit Bussum

Maarten

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Lieke. Good for you, deze nieuwe ervaring. In een ander land en cultuur leven is een gave belevenis ik kan het weten. Zeg, toen ik op Aruba zat (20 jaar geleden aaaarhg) heb ik jou nog es een inheems t-shirt gestuurd ndussss payback time! Ha ha, grapje (maat M trouwens). Hee geniet ervan, nu eerst in Griekenland, wat een drama. Als je de gezamenlijke vakantie gelijk overleeft moet de rest ook lukken. Groetjes van Maarten en de rest van je Edese fans.

mama

Zo, je eerste week zit er bijna op! Ben trots op je.
En nu naar Griekenland, 'k zou wel mee willen: het land waar ik je vader heb leren kennen...
PS: I love you!

Lieke

Hoi Eline,
Lijkt me een leuk plan :)
Kun je me je mail geven, dan mail ik je erover!
Groetjes Lieke

Eline

Elinenagelholt@gmail.com

Opa en Oma uut t"turfveld

Hoy meisje, fijne vacantie in griekenland
Hart; Gr;van ons.

Larissa

Hoi Lieke,

Je kent me niet, maar ik zit ook als au-pair in Engeland. Ongeveer 3 kwartier van liverpoolstreet af. Ik ben hier nu 1,5 mnd en omdat ik echt in een gat (qua woonplaats) zit, en mijn engelse cursus nog niet is begonnen heb ik nog niet echt mensen leren kennen. Wat ik dus erg jammer vind. Misschien vind je het leuk om eens een x af te spreken samen?
Ik zag je weblog op de site van travel actieve, en het sprak me aan omdat ik ook uit Veenendaal kom.

Ik hoor wel wat je ervan vind. Fijne vakantie!

Groetjes Larissa

Lieke

Hoi Larissa,

Kun je me je mailadres geven? Dan mail ik je erover!

Groetjes Lieke

Larissa

larissabeekes@gmail.com
:-)

Marietje uit t Veen um um Rotterdam

Heeey Lieke,
Hahaha denk je dat je Veenendaal achter je laat liggen, loop je in Londen weer Veenendalers tegen het lijf, geintje. Misschien lezen we nog wel een keer hoe 2 meiden uit Veenendaal afspreken voor een high tea in hartje Londen.
Ik zal je avontuur op afstand bijhouden. Veel plezier en geniet ervan. Tot horens

Ton

liek, wat bedoel je precies met:
Pap, mam, camperen gaat absoluut niet boven een villa!

Larissa

Hoi Lieke,

Het leven is druk als au pair dat weet ik, maar ik zou het toch erg leuk vinden als je de tijd kan vinden om me een mailtje te sturen. dan kunnen we misschien eens samen londen gaan bekijken :-)

Liefs Larissa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active