lieke-in-london.reismee.nl

London en Greece

Hoi!

Er is al bijna een maand voorbij. Hoe snel en langzaam gaat de tijd... Snel omdat ik al zoveel dingen heb gedaan en gezien, en langzaam omdat de tijd in Griekenland voorbij kroooop..

Op moment van schrijven ben ik in Agios Stefanos. Een klein dorpje op Corfu, Griekenland. Griekenland ja, 3 uur vliegen en 2 uur tijdsverschil vanaf London Stansted. Ik ben hier met de familie op vakantie. We zijn niet aan het camperen, niet aan het zeulen met een caravan, niet in een camper. Nee, in een villa. Als je googelt 'Corfu, villa, Pierre de Lune' krijg je de link. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit de meest decadente vakantie is die ik ooit meegemaakt heb! Pap, mam, een villa gaat absoluut niet boven camperen!

Maar Corfu is prachtig! Ruig, warm, veel olijfbomen, eucalyptus, lekker eten, prachtige stranden, oude Griekse charmeurs, verplicht gratis fruit aannemen van een fruitverkoper (oke prima!). Wel een aanrader dus. Alleen zie ik er niet heel erg veel van. Ik kan je globaal vertellen hoe mijn dag eruit ziet: opstaan, eten, chillen bij het zwembad met een boek, uit eten, strand, uit eten, slapen. De momenten dat ik alleen naar een prachtig strand in Kassiopi ben geweest waren het best. Zo rustiek, rustig, prachtig water, mooie stenen waar je op zit. En vooral een prachtig uitzicht.

Ondanks alles is het leuk om hier te zijn. Ik leer het gezin wel kennen op deze manier, en zij mij natuurlijk. Het is gezellig, ze zijn relaxt (vooral gezien de man de meeste tijd in zijn boxer rondloopt.. (weet niet wat ik hier van vindt haha)). Het meisje kijkt me steeds vaker aan van; 'oooow, jij bent wel oke'. Dus ik maak vorderingen.

Toch kijk ik er wel weer uit om morgen, zondag, weer terug naar London te vliegen. De eerste week daar was heel leuk. Ik heb redelijk veel vrijheid, dus ik ben er vaak opuit gegaan. Elke vrije minuut wil ik zo goed mogelijk besteden om zoveel mogelijk in me op te nemen. Er is hier zo veel te zien!

's Ochtens ben ik om 08.00uur beneden. Meisje is dan al beneden gebracht door vader en kijkt Sesamstraat ofzo. Dan ontbijt ik, tijd om wakker te worden. Rond 08.30 geef ik haar te eten en daarna kleed ik haar aan. Ondertussen komt hoogzwangere moeder beneden (over 7 weken wordt het jongetje geboren!). Dan, tussen 09.00 en 10.00 neem ik meisje meestal mee naar het park, music class (man met gitaar zingt liedjes, peuters/kleuters/moeders/oppassers/au pairs/oma's zingen mee), Apples & Pears (plek waar kind indoor kan spelen, ik drink koffie en praat met anderen) of naar het zwembad.

Om 11.00uur zijn we weer thuis en gaat zij naar bed voor 2 uur slapen. In die tijd ben ik vrij/hang ik was op/stofzuig/ruim wat dingetjes op. Dan haal ik haar weer uit bed en doen we weer iets van het bovenstaande. Dit is afwisselend met moeder en alleen.

Dan rond 17.30uur krijgt ze eten en daarna doe ik haar in bad en brengt moeder haar naar bed. Dus rond 18.30 ben ik elke avond vrij. Meestal ga ik dan hardlopen door het park waar ik eekhoors tegenkom. En daarna, tijd om weg te gaan!

Tot nu toe ben ik lekker het centrum van London in gegaan, Oxford Street (als je wilt shoppen moet je zéker hier zijn!!!), Regent's Park (prachtig, groen, groot, levendig door de natuur), Camden Town (heel leuk!), Museum, wandelen langs The River Thames/London Eye/Big Ben, kopjes koffie drinken in caffeetjes. Heerlijk! Zo fijn om vanalles te zien en mee te maken. Zoveel verschillende mensen. Je voelt je anoniem hier. Soms chill, soms niet.

Het beste vervoersmiddel is de tube, de metro. Binnen no time ben je overal! Het is 15 minuten lopen naar het dichtsbijzijnde tube station. Vanaf daar ben ik met een half uurtje midden in het centrum, waar dan ook. Echt ideaal!

Oke, ik heb het nu nog maar over de eerste week, maar zo gaan de weken er globaal uitzien. Als het jongetje geboren is zal het misschien iets anders gaan. Maar prima.

Ik heb al wat mensen ontmoet. Komende weken zal ik nog wat andere au pairs ontmoeten. Ben benieuwd!

Bedankt voor jullie mails, smsjes, berichtjes. Ik blijf ook graag op de hoogte van hoe de dingen in Nederland gaan! Volgend weekend ben ik een weekendje in Veenendaal om naar de bruiloft van Linda te gaan. Heerlijk om Roland, pap, mam en Hid weer te zien! En jullie, Lein en Dian!

Tot dan en tot mails!

Liefs Lieke

Ps. volgens mij vergeet ik heel veel dingen op te schrijven.. Dus wellicht hoor je af en toe nog iets nieuws dan dat ik hier beschreven heb ;)

Reacties

Reacties

Annewil

Ha lieve Liek! Leuk om te lezen hoe je nieuwe leventje eruit ziet! :) Geniet nog even van de zon in Griekenland en een goede reis terug straks!
Liefs,
An

Marcella

Oehh Liek, klinkt goed! Leuk om te lezen wat je nu allemaal doet en meemaakt:) Geniet ervan en ik hoop dat je wat leuke andere au pairs tegen komt met wie je kunt optrekken! Liefs

Marcel

Klinkt goed allemaal. Geniet ervan daar!

Gerrit

Ha Lieke, leuk om je verhaal te lezen!! Ik vind het echt stoer van je dat je dit bent gaan doen. Geniet er goed van!

Jerrold Wilts

Lieve Lieke.

Ik heb je berichtje gelezen. Het klinkt heel gezellig daar. Lekker vakantie en Londen bekijken. Ik wil graag een foto van de BigBen zien. Ik mis je wel een beetje. Mijn school is al weer begonnen ik ga nu naar groep vijf. ik heb dezelfde juf als vorig jaar.
Zondag vier ik de verjaardag van Xander en mij. Ik heb daar veel zin in. Misschien kunnen we een keer scypen.

Dikke kus van jerrold.

Jerrold Wilts

PS wat is je skipe naam?

Emmy

Hee Lieke, wat leuk om te lezen. Tof om zoveel te kunnen ontdekken en zien van Londen, naast dat je er werkt. En dan ook nog op vakantie naar Griekenland, dat kun je haast geen werken noemen.
Succes nog even. En alvast een fijn weekend in NL.

xx

Opa en Oma uut turfveld.

Lieke,je vroeg of we nog met de caravan weggingen ,nou we zijn 2 weken naar Zeeland (zoutelande) geweest ,heel mooi weer gehad soms wel een beetje veel wind om te fietsen maar dat is niet zo erg. alleen de laatste dag stormde het heel erg Oma moest op de dijk zich vasthouden aan een paal anders waaide ze om.maar wel heel mooi dan aan zee,nou meisje verder gaat alles wel goed hier, met jou ook hopen we,en geniet er van zoveel je kunt.Hart: Gr: Opa en Oma uut turfveld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active