lieke-in-london.reismee.nl

Times flies when you're...

Dear readers,

De titel verraad al wat. Ik zat er over na te denken hoe lang ik hier al ben. Eigenlijk dacht ik wel dat ik bijna aan de 3 maanden zat. Maar, helaas peanut butter, het zijn er nog maar 2 en een paar dagen! Ik dacht echt dat ik hier al véél langer was! So, times flies when you're having fun. En fun heb ik. Zeker!


Ik bedacht me laatst ook dat ik misschien een lijstje bij moet houden met wat ik hier allemaal al heb gezien/gedaan. Dat is namelijk ook best wel veel! Misschien is nu het goede moment om het op te schrijven.

Voordat ik in details ga treden: de baby is nog niet geboren. Maar moeders staat echt op knappen! Het zou me niks verbazen als ik vanacht rumoer ga horen omdat er iemand naar het ziekenhuis gaat. Ik heb haar een paar keer gevraagd of ze al een naam hadden, gewoon uit nieuwsgierigheid, niet om ook écht te weten hoe het jongetje zou gaan heten. Ik noemde een paar typische Nederlandse namen (Klaas, Piet, Kees, Jan) en tot mijn verbazig vertelde ze dat ze over Jan nadenken. Dat vind ze toch wel zo leuk klinken. Leuk ja, ahum, vooal als je het in het Engels uit probeert te spreken. Ben benieuwd wat het gaat worden!

Het gaat heel goed met me hier! Ik maak ontzettend veel leuke dingen mee en zie mooie dingen in de stad. Ook heb ik een aantal hele lieve mensen om me heen waarmee ik deze mooie en leuke momenten beleef. Een paar uit Nederland, eentje uit Estland (heb je wel eens iemand ontmoet uit Estland? Nou ik nu dus voor het eerst) en een Italiaans meisje. Deze spreek ik toch wel het meest. Vrienden maak je overal.
Drie keer is er bezoek uit Nederland geweest, wat echt ontzettend leuk en genieten was. Elke keer dat er iemand over was, voelde het alsof er een stukje 'thuis' in Londen kwam. Afscheid nemen is dan ook wel iets lastig, vooral achteraf. Die momenten maken wel dat ik me herinner wat voor fijne dingen Nederland heeft! Ik noem er een paar:

- Weilanden: hier in de stad zie je alleen maar mensen en verkeer. Wil je natuur zien dan ga je naar een park dat aangelegt is. Heel erg mooi, maar niet zoals in Nederland.

- De Albert Heijn: nooit gedacht dat ik dat zou zeggen. Wat een FIJNE winkel! Hier in huis doe ik de wekelijkse boodschappen. Ik ga niet naar een supermarkt, maar bestel ze online. Sterke voorkeur voor de AH wordt steeds groter.

- Pindakaas: hmmmmm, niet meer woorden nodig.

- Kaas: at ik eigenlijk niet zo vaak, maar hier hebben ze ongeveer keus uit hoeveel soorten? Oja, één soort.

- Badkamers met stopcontacten: geen haren föhnen voor de spiegel hier.

- Brood: twee keer op een dag warm eten gaat ook vervelen. Dus ik begin gewoon weer op z'n Nederlands brood te eten tussen de middag.

- Rechts rijden: MEN! Eng.

- Rust op straat: altijd druk hier. Altijd mensen, overal, overal!

- Kleine auto's: waarom zou je een hele grote auto rijden als aan beide kanten van de straat geparkeerde auto's staan en de gemiddelde snelheid volgens mij écht harder is dan in Nederland.

- Fietsen: heerlijk om op je fiets te springen zonder bang te zijn dat je aangereden wordt en zonder veiligheidsdingen te dragen. Ook voordelig dat Nederland zo plat is, want hier is het doodvermoeiend doordat alle wegen omhoog en naar beneden gaan.

Oke, nu heb ik het wel over de wereld stad Londen. Ik weet uit ervaring dat Engeland prachtige natuur heeft met weilanden drie keer zo groot als in Nederland (waar je bovendien doorheen mag banjeren). Dus de rust van de natuur en van kleinere steden ga ik ook opzoeken! Binnenkort ga ik met wat vrienden twee dagen naar Oxford!

Maar wat een prachtige en leuke dingen hier! Door alle bezoekjes heb ik sommige dingen vier keer gezien, anderen voor het eerst.

Nu moet ik wel even nadenken wàt ik ook al weer allemaal gezien heb, want zoals ik al zei, de tijd vliegt. En daardoor vergeet ik soms serieus wat ik twee dagen geleden gedaan heb. Hier komt een opsomming: Portobello Market, Camden Town, Covent Garden, Soho, Nothing Hill, Leicester Square, Seven Dials, Piccadilly Circus, British Museum, National Gallery, Tate Modern, Tate Britain, Millenium Bridge, Buckingham Palace, wisseling van de wacht, China Town, Westminster, Hampstead Heath (een bos midden in de stad, wauw!), Oxford Street, Regent Park. En natuurlijk pubs (met live muziek!), Costa's, Starbucks, shoppen, marktjes, boetiekjes, boekenwinkels, parkjes. Uhm misschien vergeet ik wat, geen idee. Maar veel! Als ik het zo terug zie heb ik echt al veel gedaan! En er gaat nog veel meer komen: bezoek aan Oxford, misschien nog naar Camebridge, East London (kunstenaars etc.), alle musea's en parken en en en... Genoeg te doen!

Zo veel en zo leuk dat ik er over nadenk om misschien langer te blijven dan de geplande zeven maanden. Het gezin geeft aan dat ik in principe zo lang kan blijven als ik wil :)
Hele leuke en gezellige mensen trouwens. Ik merk wel dat ze echt veel geld hebben. Het is gewoon de attitude waar je dat aan merkt. Een paar quotes om het duidelijk te maken: 'ik snap niet dat iemand hier in Londen kan rijden zonder een automaat!' Naar mijn idee leer je rijden in een auto waarin je moet schakelen, de luxere auto's onder ons zijn automaten... 'we kunnen hier wel parkeren, we gaan even snel naar binnen en halen dan de bestelling op' De auto staat geparkeerd op een plek die speciaal is voor als je snel een bestelling af moet halen. Maar wij mogen daar wel staan om eerst een dik uur te gaan shoppen voordat we de bestelling halen. 'Mijn vriendin is getrouwd met een hele bekende Amerikaan. Er waren allemaal celebrities op de wedding'. Hoe was het, vroeg ik. Wauw, wauw prachtig was het antwoord. Was je er ook, vroeg ik. Nee.., was het antwoord. Oja, ze heeft ook gewerkt met Jamie Oliver. Die heeft overigens ook het eten gedaan op de verjaardag van de vader. En op internet beschrijft ze zichzelf als zangeres terwijl ze een heel ander beroep heeft. Wat dan wel weer cool is, is dat Chris Martin (van Coldplay) op haar zanglestijd dacht aan de beurt te zijn. Waarom overkomt mij zoiets niet gewoon als ik toevallig in Primrose Hill loop waar de beste man woont?
Desondanks bovenstaand is het heel gezellig en voel ik me heel erg op mijn gemak! Dus geen slechte woorden over ze :) Ik kan er wel om lachen, hoewel het ook wel eens frustrerend kan zijn hoor...

Het meisje is ook echt een schatje. Al hoewel ze echt wel verwend is. Ze is he-le-maal gewend aan mij. Ik ben naast haar ouders ook de belangrijkste persoon in haar leven omdat al haar familieleden letterlijk over de wereld verspreid wonen. Gisteren zei ze ineens: daddy, mommy, Lieke! Met een big smile. Dat doet mijn hart toch wel een beetje smelten. Verder zingt en roept ze de hele dag Lieke, Liekie, Lieka. Volgens mij is het meer omdat ze het makkelijk kan zeggen, maar toch.. Het doet me goed dat er in ieder geval één iemand is die de hele dag mijn naam noemt :)

Nou lieve lezers, ik hoop dat ik jullie weer wat meer op de hoogte heb kunnen brengen van hoe mijn leven er hier uit ziet! Voor vragen, opmerkingen etc. kun je altijd mailen! Soms duurt het even voordat je antwoord terug krijgt, maar ik lees het áltijd!

Veel liefs en kisses,

Lieke

Reacties

Reacties

Coen

Je schrijft leuk nichie!

marjolein

Hey Liek,
Het is nu 4uur in de nacht en was ff wakker en zag je mailtje. Gelijk lezen dus! Maar het is kei lang. Wel heb ik het uitgelezen. Je zou er een boek van moeten maken je hebt het zo leuk opgeschreven.

Tot horens,

Liefs lein

mama

Het is jammer dat je niet kunt horen dat ik elke dag aan je denk...

papa

doorschrijven

Bert

Ik sluit mij aan bij Coen: Je schrijft leuk nichie! ;-) Nah, effe serieus: ontzettend leuk stukje, ik geniet ervan - en keek er naar uit eigenlijk...
Hey, hou je taai, en geniet meid!

mary

Hay, dat is een hele brief vol met nieuws. Wat vooral goed is om te lezen dat je nu al denkt aan verlenging van je avontuur. Betekent gewoon dat het erg goed bevalt. Dus zo doorgaan meid, leuk. Groeten van ons uit het Veen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active